Kerteam v Aténách

Posláno v: | »

Dojmů ze zájezdu Kerteamu je opravdu hodně. Let do Atén i následná cesta metrem do maratonského centra byla naprosto v pohodě, už zde mě Řekové  překvapili perfektní organizací. Také hotel nás příjemě překvapil a večer jsme v menší skupince - já s Miladou, Prokopovi a Jirka Syrovátka (před 10 lety zde 1 rok pracoval) vyrazili na večerní procházku s docela náročným výstupem na blízký vrch  Alsos Lykavittou (něco jako náš Petřín) s nádhernou vyhlídkou na osvětlené město. Následně jsme sešli i dolů do uliček pod Akropolí a téměř celou ji obešli.
V sobotu jsme si s Honzou Prokopem za docela levný peníz přímo v hotelu půjčili auto a ve stejné sestavě projeli celou trať a byli i v Marathonu na slavnostním zahájení a v maratonském muzeu. Už to byl zážitek. Při cestě zpět jsme se zastavili u moře na 6 km rozklus s rozcvičením a na oběd v pizerii.
 V neděli maratonci museli ráno již v 5.30 vyrazit z hotelu (ještě že byla změna na zimní čas) 2 stanice metrem na autobusy, které odjížděly v 5.30 až 6.30 na start. My ostatní i s Ivou jsme vyrazili z hotelu v 7.45, pouze 3 stanice metrem na stanici Akropolis a prošli si posledních 1500 m naší 5 km trati. U startu jsme ve vyznačeném prostoru odložili svoje věci - i tady byla organizace perfektní a po malém rozklusání se v 9.00 - 30 min před startem postavili do startovního koridoru. Závod byl  pro nás zcela ojedinělý zážitek, já jsem dokonce běžel celé s foťákem a fotil i při běhu. V cíli jsem byl za 24:46 - reálný čas 24:23 na 182 .místě s 2.430 startujících. Ve své kategorii 65-69 jsem suveréně o 1 minutu vyhrál. Můj garmin naměřil 5090 m a km byly 5:31-4:34-4:42-4:45-4:27-3:59. Matěj doběhl 4 vt za mnou jako 185. ale jeho RT byl 23:20 (před startem musel na záchod a startoval až někde vzadu). Výborně běžela i Milada 39:04 - RT 38:41 a byla 1641. a 3. ve své kategorii 65-39 let. Potom jsme již povzbuzovali ostatní při doběhu maratonu - více o tom určitě napíše Petr i Honza. Byl to opravdu zážitek.
 Úroveň maratonu se sice ve špičce nedá s Frankfurtem vůbec porovnávat, ale tady byla obdivuhodná ta obrovská masa lidí, z nichž více jak 90% dobíhalo podle mě zcela v pohodě, každý si chtěl závod užít, asi málokdo se zde hnal za osobákem. Trať opravdu není lehká, dlouhá táhlá stoupání a navíc teplota 16 až 20 st a jasno.Podobně k tomu přistoupil třeba i Petr Pechek, který druhou polovinu běžel rychleji než tu první - 1:14:42 + 1:14:09. Navíc startoval až v 2.vlně cca 1:40 za elitou a to jen díky tomu, že Martin Pulkrábek nemohl kvůli malarii odletět a Petr si vzal jeho číslo (sám měl od PIMu číslo až v 6.vlně a jinak si veškeré náklady hradil sám). To byla snad jediná vada na organizaci, že PIM dostal od Řeků čísla až 6.vlně.
Řekové v elitě vsadili jen na pár Keňanů (většinou slabších, 2 byli až za Petrem) asi to chtělo pozvat třeba 1-2 nejlepší běžce ze všech Evropských zemí, to by určitě dodalo závodu větší prestiž a lesk.
Jinak startování ve vlnách (reálné časy se lišily vždy jen podle zpoždění začátku vlny) se 100 % osvědčilo, oficiální výsledky jsou již řazeny podle reálných časů - to bylo skvělé.
Odpoledne jsme ještě s Miladou absolvovali Akropoli a  muzea a v pondělí závěrečnou procházku po přístavu v Pireu a vykoupání v teplém moři a potom již tramvají a metrem do hotelu a honem na letiště, v 17.25 jsme už přistáli v Praze. Byl to opravdu nádherný zájezd, kdo nejel může jen litovat.

Vložil/a Kervitcer Jan st., Út, 02.11.2010 - 12:48
Čt, 11.11.2010 - 09:42

Fotogalerii Honzy Prokopa, kde jsou i oficiální fotky z maratonu od firmy Marathon-Photos.com najdete na http://picasaweb.google.com/hpkp72/Atheny20102500LetOdBitvyUMarathonu#55...

peca Says:
So, 06.11.2010 - 00:12

fotky a mapka

Ještě přidávám odkaz na moje fotky: http://picasaweb.google.com/petr.pechek/Ateny2010# a na záznam z Garminu: http://connect.garmin.com/activity/55183921 (Je zde pěkně vidět stoupání na trati Smile )

Dalibor Says:
Po, 08.11.2010 - 00:39

Jak se ten odkaz v Garminu předělá, aby ukazoval kilometry?

peca Says:
Po, 08.11.2010 - 10:59

Stačí kliknout vpravo nahoře na "Zobrazit v Metrické" Smile

So, 06.11.2010 - 00:09

Atény

Zájezd do Atén byl skvělý zážitek. Určitě stálo za to se na tento maratón vydat. Většinu věcí ze závodu již popsal trenér nebo Honza Prokop v jiném článku tady, tak já doplním jenom nějaké moje postřehy. Dřív jsem se nedostal k psaní, tak je toto tak trochu i pohled na závod s odstupem času
Ubytování jsem měli v dobrém hotelu, kousek od centra Atén, kde to bylo kousek ke nástupnímu místu autobusů odjíždějících směr Maraton. To byla velká výhoda, protože i tak jsem museli stávat ráno v pět hodin. Trochu tomu pomohla i změna času, která ale byla vykompenzována časovým posunem v Řecku oproti ČR. Smile
Organizace závodu byla dobrá vzhledem k počtu lidí. Jediným závažnějším problémem se zdálo být moje vysoké startovní číslo a tím i zařazení do 6. vlny. Toto se ale dobře vyřešilo, protože nejel Martin Půlkrábek a měli jsme jedno startovní číslo navíc. Mohl jsem tedy startovat s příjemnější startovní vlny.
Po cestě na start, kterou jsem z větší části prospal jsem se připravil na závod a po odevzdání věcí cca třičtvrtě hodiny před startem jsem se trochu rozklusal na místním atletickém stadionu těsně u startu. To šlo překvapivě hladce vzhledem k počtu více než 12000 startujících. Ani nebylo nutné být ve startovním koridoru přesně půlhodiny před startem jak bylo avizováno.
Po odstartování první vlny, kde byla elita, účastníci armádního a řeckého mistrovství a asi ještě pár dalších závodníků, jsme vystartovali asi po minutě a půl. Na trati vzhledem k tomu, že jsem byl docela vpředu a taky vozovka, kde se běželo byla poměrně široká, se běželo bez problému. První část závodu asi do cca 10km byla převážně po rovině, ale pak již následovalo mírné, ale táhle stoupání. Bylo proložené několika kratšími seběhy a vrcholilo přibližně na 31.km. Pak již byla trať převážně z kopce. Já jsem to rozběhl s cílem držet co nejdýl tempo 3:30/km. To se mi dařilo v celku bez problémů do 10km, ale pak jsem již zpomaloval. Ještě na půlmaratonu jsem měl malinko náskok na čas 2:30, ale na 30km to již tak nevypadalo. Díky zrychlení v závěrečné části závodu se mi to však podařilo  Cool Nevýhodou bylo i to, že jsem většinu trati běžel sám...
Největším zážitkem na maratonu byl doběh, na starý Olympijský stadion, který hostil první novodobé Olympijské hry. Atmosféra při doběhu byla nezapomenutelná.
Výkony další běžců z Kerteamu již zmínil tréner.
My jsme měli s Ivuškou v Aténách malinko jiný mimo závodní program než zbytek výpravy. Pěkného počasí jsem využili ke koupání v moři. Které bylo na tuto roční dobu překvapivě teplé Smile. A den odjezdu jsme využili k "povinné" prohlídce Akropole. Stálo nás to honičku při cestě na letiště, ale byla by škoda nenavštívit tuto dominantu Atén. Zajímavé bylo i pobřeží a architektura v okolí Pirea.

Út, 02.11.2010 - 16:40

Výsledky z Atén ze všech závodů jsou na http://ww.athensclassicmarathon.gr/Marathon/IFrameResults.aspx?pagenb=98190
Pěkný článek Honzy Prokopa o maratonu je na www.behy.cz

Út, 02.11.2010 - 16:22

Malá galerie mých fotek z Atén už je na http://picasaweb.google.com/Kervitcer/MaratonAteny